Informacje telekomunikacyjne
1. Podstawowe informacje
Abonenci AGH w ruchu wewnętrznym są osiągani wg numeracji: 2x-xx, 3x-xx, 4x-xx, 5x-xx.
W ruchu zewnętrznym abonenci systemu telekomunikacyjnego AGH są osiągani bezpośrednio jako krakowskie numery miejskie: 12 617 2x-xx, 12 617 3x-xx, 12 617 4x-xx, 12 617 5x-xx lub z prefixem operatora telefonii komórkowej 12 888 2x-xx, 12 888 3x-xx, itd.
Informacja o abonentach znajduje się pod numerem 22-22 lub 33-33, natomiast zgłaszanie awarii sieci telekomunikacyjnej przyjmowane jest pod numerem 30-00, 33-98, 603 670 098.
W AGH eksploatowane są następujące rodzaje aparatów telefonicznych:
- analogowe, dopuszczone homologacją do używania na terenie kraju,
- Alcatel systemowe, modele: 4004, 4010, 4020, 4035, 4019, 4029, 4039,
- Alcatel w technologii VoIP, modele: IP Touch 4068, IP Touch 8068
- WEWNĘTRZNYCH
Po podniesieniu słuchawki słychać sygnał centrali AGH, po którym można wybrać 4-cyfrowy numer abonenta.
- ZEWNĘTRZNYCH KRAJOWYCH
Łączność miejską, międzymiastową i do sieci komórkowych uzyskuje się poprzez wybranie po sygnale centrali AGH cyfry 0, po której słychać sygnał centrali miejskiej (ton identyczny jak centrali AGH).
- ZEWNĘTRZNYCH MIĘDZYNARODOWYCH
Połączenia międzynarodowe uzyskuje się poprzez wybranie trzech zer, po których w słuchawce jest cisza i wtedy należy rozpocząć wybieranie numeru abonenta zagranicznego.
W systemie telekomunikacyjnym AGH zaprogramowano następujące klasy uprawnień abonenta (wg indywidualnych decyzji kierowników jednostek organizacyjnych):
- W - tylko do ruchu wewnętrznego — klasa abonenta nieuprawnionego
- L - do ruchu wewnętrznego i lokalnego (miejskiego) — klasa abonenta uprawnionego typu L
- MM - do ruchu wewnętrznego, miejskiego oraz międzymiastowego i komórkowego — klasa abonenta uprawnionego typu MM
- MN - do ruchu wewnętrznego, miejskiego oraz międzymiastowego i komórkowego oraz międzynarodowego — klasa abonenta uprawnionego typu MN
2. Podstawowe funkcje zaprogramowane w centrali AGH
L.p. | Funkcja | KOD | |
---|---|---|---|
2.1 | Konferencja trójstronna | 3 | |
Podczas trwania jednego połączenia można wywołać innego abonenta wewnętrznego lub zewnętrznego Uruchomienie:
Odwołanie:
| |||
2.2 | Rezerwacja połączenia do abonenta | 5 | |
Pozwala na natychmiastowe połączenie z abonentem po zakończeniu przez niego rozmowy. Uruchomienie:
Odwołanie:
| |||
2.3 | Połączenie zwrotne | *3 | |
Funkcja ta umożliwia połączenie z ostatnim numerem wewnętrznym, który dzwonił podczas naszej nieobecności. Uruchomienie:
| |||
2.4 | Idź za mną | *5 | |
Funkcja umożliwia odbierania połączenia przychodzącego na Twój numer z dowolnego aparatu (numeru), przy którym jesteś. Uruchomienie:
Odwołanie:
| |||
2.5 | Przejmowanie połączenia | #7 | |
Możliwe jest odebranie rozmowy przychodzącej na inny aparat (dzwoni w tym momencie) z własnego aparatu. Uruchomienie:
| |||
2.6 | Skierowanie natychmiastowe na dowolny numer | *40 | |
Funkcja pozwala zaprogramować Twój aparat tak, aby rozmowy przychodzące na Twój numer były natychmiast kierowane na numer, gdzie aktualnie będziesz przebywać. Tą funkcją programujesz swój aparat przed wyjściem. Uruchomienie:
Odwołanie:
| |||
2.7 | Przeniesienie połączenia przychodzącego podczas zajętości | *41 | |
Uruchomienie:
Odwołanie:
| |||
2.8 | Nie przeszkadzać | *44 | |
Uruchomienie:
Odwołanie:
| |||
2.9 | Wyłączanie dzwonka dla połączeń przychodzących | *45 | |
Uruchomienie:
Odwołanie:
| |||
2.10 | Przypomnienie/budzenie | *81 | |
Aparat może zadzwonić o określonej godzinie z dokładnością do jednej minuty przypominając o spotkaniu. Uruchomienie:
Odwołanie:
| |||
2.11 | Jednorazowa ochrona przed wtrąceniami do rozmowy | *84 | |
Uruchomienie:
| |||
2.12 | Blokada połączeń | *85 | |
Każdy aparat można zablokować tak, aby nikt nie mógł wykonywać z niego połączeń zewnętrznych (poza sieć AGH) bez podania hasła. Zablokowanie:
Odblokowanie:
| |||
2.13 | Zmiana hasła | *87 | |
Funkcja umożliwia blokowanie połączeń zewnętrznych opisanych powyżej przy pomocy swojego prywatnego hasła. Uruchomienie:
|
Uwaga
Wszystkie podane funkcje dotyczą tylko abonentów systemu telekomunikacyjnego AGH. Jedynym wyjątkiem jest funkcja przekierowania rozmów *40, którą można wykonać również na numer miejski lub komórkowy.